.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موج گرماي تابستان،پناه بردن مسافران به سواحل خزر

گرماي کم سابقه تابستان امسال ، مسافران بسياري را ، از نقاط مختلف کشور به سواحل جنوبي درياي خزر در بندرانزلي کشاند .

به گزارش شمال نیوز به نقل از ايرنا، اکنون علاوه بر هتلها و مهمانپذيرها ، کمپينگ يا اردوگاه مسافران و گاه حتي کنار بوستانها مملو از مسافراني است که از گرما و دود و شلوغي شهرهايشان به اين شهر زيباي ساحلي پناه آورده اند.
اما اين هموطنان گرامي براي لذت بردن از سفر بايد نکاتي را مد نظر داشته باشند.

*شنا در محلهاي امن
گرچه طرحهاي سالمسازي دريا معدود با فضايي محدود ونه چندان دلپذيرند ولي حداقل ايمني موجود در آنها که توسط ناجيان غريق زحمتکش تامين مي شود ، واجد ارزش بسيار است .
مسافران عزيز بايد به اين نکته توجه داشته باشند که درياي خزر يک استخر بزرگ نيست و داراي شرايط ويژه اي نظير جريانهاي آبي ، بستر داراي سازه هاي زيرآب رفته و يا شرايط خاص و خطرناک است که مي تواند جان آنها را به خطر بياندازد پس نبايد بي گدار به آب بزنند.
*اسکان در اقامتگاههاي شناخته شده
فرمانده نيروي انتظامي بندرانزلي به مسافران توصيه کرد براي پيشگيري از بروز هرگونه مشکل احتمالي در اقامتگاههاي شناخته شده نظير هتلها ، مهمانپذيرها ، پلاژها و مسافرکاشانه هاي تائيد شده اقامت گزينند .
سرهنگ " جلال مقدم خاوري " خاطرنشان کرد : اقامت در کنار خيابان علاوه بر افزايش احتمال بروز خطراتي نظير سرقت موجب ناهنجاري هاي مختلف و لطمه به امنيت و منظر شهري خواهد شد .
* رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي و مسائل ايمني
سرهنگ خاوري همچنين از مسافران خواست در سفر نيز نسبت به رعايت قوانين راهنمايي و رانندگي توجه داشته باشند و همچنين از وسايل و مدارک خود به خوبي مراقبت کنند.
اطمينان از سلامت خودرو از ديگر نکاتي بود که وي به آن تاکيد کرد.
فرمانده نيروي انتظامي بندرانزلي همچنين متذکر شد: پليس 110 همواره آماده کمک و راهنمايي مسافران در مواقع نياز است .
*مصرف آب و اغذيه سالم
کارشناس شبکه بهداشت بندرانزلي نيز به مسافران توصيه اکيد کرد قبل از برداشت آب از شيرهاي موجود در محلهايي مانند پارکها و غيره از سلامت آب و قابل آشاميدن بودن آن مطمئن شوند.
وي همچنين تاکيد کرد: يخ در صورت غيربهداشتي بودن مي تواند عامل بسياري از بيماري ها باشد که در سفر مشکلات حادتري نيز بوجود مي آورد ، بنا بر اين توصيه مي شود که يخهاي بسته بندي شده و استاندارد تهيه شود.
اين کارشناس همچنين نسبت به خريد اغذيه و بستني هاي دست ساز از دستفروشان هشدار داد .
* رعايت بهداشت
بديهي است که در سفر رعايت بهداشت بسيار سخت تر از منزل است ولي براي حفظ سلامت در حين سفر بايد نسبت به رعايت بهداشت حساس بود.
* قايق سواري
گرچه مسوولان ذيربط الزاماتي را براي قايقهاي تفريحي نظير پوشاندن جليقه نجات به مسافران ، سرعت مطمئنه و عبور از مسيرهاي مجاز و امن در نظر گرفته اند با اينحال اين خود مسافران هستند که درون قايق نشسته اند و علاوه بر اين که خود بايد ايمني را رعايت کنند مي توانند قايقران را نيز نسبت به اين مساله هشدار دهند.
* حسن رفتار نسبت به ميزبان
احترام و حسن رفتار نسبت به همنوعان امري کاملا بديهي است که در تمام جوامع به خصوص در بين مسلمانان مورد تاکيد فراوان است.
در سفر اين مساله بايد دو چندان رعايت شود چون بي توجهي به اين مساله ممکن است موجب بروز مشکل و درگيري بين مسافر و ساکنان جامعه ميزبان شود و سفر را به کام شما تلخ کند.
*حفاظت از طبيعت
رييس اداره حفاظت محيط زيست بندرانزلي از مسافران خواست از دفع زباله در طبيعت ( سواحل ، رودخانه ها ، پارکهاي جنگلي ، تالاب و) و روشن نمودن آتش در عرصه هاي طبيعي که با توجه به گرماي هوا مي تواند موجب تشديد خطر آتش سوزي شود خودداري کنند.
" ابراهيم افخمي " همچنين از مسافران خواست به طبيعت و زيبايي هاي خدادادي احترام گذاشته و از چيدن گل لاله مردابي خودداري کنند.
*آشنايي با طبيعت و ميراث تاريخي و فرهنگي
شهرستان بندرانزلي علاوه بر موقعيت خاص جغرافيايي و طبيعت بسيار زيبا ، درياي خزر و تالاب انزلي از بناهاي تاريخي ديدني نيز برخوردار است .
کاخ ميان پشته که اکنون به موزه نظامي تبديل شده ، بناي قديمي دادگستري ، بناي شهرداري بندرانزلي ، حافظيه يا محل ترنم موزيک ، بلوار يا بوستان ساحلي ، پلهاي قديمي انزلي و غازيان ، مناره مسجد قائميه ازجمله بناهاي تاريخي اين شهرستان ساحلي هستند.
پارک جنگلي منطقه طالب آباد ، پارک ساحلي پاسداران ، منطقه آزاد انزلي و طرح درياي اين منطقه ، نمايشگاه عکس کوچک پور و شنبه بازار انزلي از ديگر ديدني هاي شهر انزلي است .
* صنايع دستي گيلان
بهترين سوغات و يادگار از سفر صنايع دستي و هنري مردم همان منطقه است . بنابر اين به جاي خريد صنايع دستي چيني و هندي و يا وسايل و پوشاکي که در همه جاي کشور موجود است نمادي از منطقه اي را که از آن ديدن کرده ايد به يادگار ببريد.
اين کار علاوه بر جذابيت و آشنايي و انس بيشتر با نقاط مختلف کشور و صنعت و فرهنگ آنان موجب کمک به اقتصاد خرد و صنعتگران هنرمند و سختکوش کشورمان و حفظ صنايع دستي ايران مي شود.
مروار بافي ، حصير بافي ، صنايع چوبي ، سوزن دوزي از مهمترين صنايع دستي مردم شهرستان بندرانزلي است و مي توان کارهاي زيبايي با قيمت مناسب تهيه و به يادگار برد.
* خوراکي هاي محلي
در سفر بهتر است که با اغذيه و شيريني ها و خوراکي هاي سنتي هر منطقه البته با دقت بر بهداشت آن مصرف کنيد تا تنوعي در ذائقه شما ايجاد شود و با خوراکي هاي مناطق مختلف کشور نيز آشنا شويد.
باقلا قاتق ، ميرزا قاسمي ، فسنجان ، ماهي ، پلا کباب ، ترش کباب ، سير قليه از غذاهاي سنتي اين شهرستان است که خوردن آن خالي از لطف نيست .
بندرانزلي در غرب استان گيلان شهرستاني نواري شکل بين درياي خزر و تالاب انزلي است . اين منطقه به عنوان يکي از مراکز اصلي گردشگري در گيلان و کشور بشمار مي رود به نحوي که هر ساله بيش از دو ميليون گردشگر از آن ديدن مي کنند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.